Kapitel 14 - Virgin Media Movie Awards

Rob hade redan gått ner när jag kom ut från badrummet, så jag gick ner för trappan. Rob stod och väntade på mig precis i slutet av trappan, han kollade med stora ögon på mig.
- Gud vad vacker du är. Sa han och log stort.
- Hehe, tack, du är också väldigt stilig. Sa jag och kramade om honom. Han tog min hand och sen gick vi ut mot limousinen som stod parkerat precis utanför huset.

____________________________________________________________________

Jag satte mig försiktigt i limousinen så att jag inte skulle råka förstöra eller smutsa ner klänningen. Robert gick in efter mig och satte sig nära bredvid mig.
Det var en vägg upprullad mellan oss och chauffören, så det var som att sitta helt ensamma.
Vi började närma oss galan och det pirrade i magen av nervösitet. När vi svängde in mot röda mattan och jag såg alla människor började mina ben skaka. Rob såg det och han la sin hand på mitt ena ben och kysste mig på munnen, så att jag slappnade av.

Bilen stannade precis vid röda mattan och när man gick ut klev man direkt på mattan. Rob tog sin arm runt min midja direkt när vi var ute ur limousinen.
Det stod en massa vanliga människor bredvid röda mattan, det var ett staket mellan dom och oss. Det var massa som ropade på Robert. "ROB! RPATZ! SPUNK RANSOM!". Jag hörde en massa olika namn som dom kallade honom.
Vi gick längst mattan, på vägen fick Rob skriva en massa autografer och ta kort med massa. Han såg så van ut med detta och han såg ut att trivas, jag hade aldrig sett honom med en massa fans tidigare. Jag däremot måste ha sett jätte vilsen och förvirrad ut där jag stod mitt bland alla kändisar.
Vi gick lite längre på mattan och kom fram till massa journalister som tog kort på oss och ropade "Vem är hon som är med dig?" Samtidigt som dom tröck upp bandspelare och liknande saker i ansiktet på honom.
- Det är min flickvän Kristen, svarade han och log. Alla började ta en massa kort på mig och jag rådnade som aldrig förr.
Dom frågade flera saker, men jag kunde knappt höra vad dom sa eller vad han svarade, mitt huvud var helt tomt. Det kändes som om jag skulle svimma.
Sista biten av mattan var vi tvugna att stanna och posera var tredje steg då det stod massa fotografer längst kanten av mattan.

När vi tagit sista stegen på mattan gick vi mot en dörr där det stod en vakt som hänvisade oss till våra platser. Vi satt längst fram mitt framför scenen. På ena stolen stod det bara "Robert Pattinson" och på den andra stod det "Robert Pattinson gäst".
- Men du vilken kategori är du nominerad i igentligen? Frågade jag när vi suttit oss ner.
- Hehe, "Guy of the Year", svarade han och log snett.
- Jaha haha då kommer du lätt vinna! sa jag och pussade honom på kinden.

Han började nu skratta och kramade om mig.

*Ring*
Jag fick upp mobilen snabbt innan det hunnit gå så många signaler.
- Hej. svarade jag och viskade så att ingen skulle tycka att jag var oförskämd eller något.
- Hej Kristen, vart är du, jag och din far tyckte nämnligen att vi såg dig på den där galan som visas live på tv just nu.
- Ah du såg inte fel. Som jag sagt tidigare så är jag med Rob. Men jag kan inte prata nu det börjar snart.
- Okej vi får prata senare, kram. Sa mamma och la på.
Jag la bort mobilen och vände mig mot Rob och log, han log också.

Jag vände mig om lite diskret för att se hur många som hade kommit, nu var det nästan fullsatt och precis bakom mig satt Anne Hathaway och Jim Sturgess. Hon var så himla vacker, det hade jag alltid tyckt men nu i verkligheten så såg man verkligen att hon var lika vacker som hon var på film och bilder.

Det gick någon timme innan själva prisen skulle delas ut. Några kategorier ropades upp och folk gick upp på scenen och fick sitt pris och tackade.
Till slut ropades "Guy of the Year" upp och alla som var nominerade i den kategorin visades på en stor bildskärm.
Blan annat så var Daniel Radcliffe och Johnny Depp nominerade och så självklart Rob.
"VINNAREN AV GUY OF THE YEAR ÄR...... ROBERT PATTINSON!"
Alla började aplodera och Rob gick upp på scenen. Han fick priset och gick sedan fram till mikrofonen för att tacka, och när han gjort det så gick han av scenen och satte sig bredvid mig igen.
Jag grattade honom liksom alla andra runt om oss.
Galan höll på ett bra tag till och emellanåt var det små uppträdanden.
När galan var slut minglade vi runt och Robert presenterade mig för några andra kändisar. Det kändes coolt att få träffa en massa kändisar på en och samma gång.

Efter att tag bestämde vi oss för att åka där ifrån.
Jag var tvungen att åka hem eftersom jag inte hade några kläder och så lovade jag mamma att vi skulle prata.
- Vill du följa med? Frågade jag Rob.
- Gärna, om det är okej
förstås. Svarade han och la sin arm runt mina axlar och jag lutade mitt huvud mot hans axlar.
- Klart det är okej svarade jag.
Rob sa till chauffören vart vi skulle och han körde oss hem till mig.

http://likeemms.blogg.se/images/2010/pattinsonlife11293_95339308.jpg



Kommentarer
Postat av: Vicki

AMAZING!!!!!!!

MEEEEEEER :D:D:D:D<33

2011-03-05 @ 20:50:09
URL: http://ttwilights.bloggplatsen.se
Postat av: erica

Håller värkligen med Vicki! Du blir bara bätre och bätre efter hand. :DD

Längtar jätte massor till nästa (;

2011-03-05 @ 21:34:05
URL: http://ericacatherine.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Så himla bra!:)

Meer:D

2011-03-06 @ 00:08:31
URL: http://www.nogg.se/twilightdreams
Postat av: Anonym

Det finns inte några ord!!

Det var så bra!!

Du är verkligen duktig :)

Det finns så mycket bra att säga, men det har nog dem andra redan gjort!

Förtset att göra som du gör, du är verkligen grym!

Längtar såååå till nästa kapitel :)

2011-03-06 @ 12:57:34
Postat av: Mattiz

Det finns inte några ord!!

Det var så bra!!

Du är verkligen duktig :)

Det finns så mycket bra att säga, men det har nog dem andra redan gjort!

Förtset att göra som du gör, du är verkligen grym!

Längtar såååå till nästa kapitel :)



2011-03-06 @ 12:58:14
Postat av: julia

så bra! :D längtar tills nästa nummer! om det hade funnits en robsten story bok så hade jag lätt köpt den! :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D



ännu bättre är det att du har bilder till alla kapitel.. kolla gärna på min blogg :) www.juuliiaa.bloggplatsen.se !

2011-03-06 @ 14:23:42
URL: http://juuliiaa.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback