Kapitel 19 - Picture

Jag satt mig bak med Nikki så att hon inte skulle tro att jag hellre ville vara med Rob när vi bestämt att vi skulle umgås.
Vi lämnade av henne hemma hos sig och jag bytta plats så att jag satt fram bredvid Rob, sen åkte vi vidare.
- Vill du hem till dig, eller ska du följa med mig hem? Frågade Rob och log oemotståndligt.
- Till dig. Svarade jag och lät som en liten unge.
Det var en ganska bra bit kvar innan vi var hemma hos Robert igen.

__________________________________________________________________

När vi väl kom hem till Rob igen gick vi och satte oss i soffan för att se på tv. Självklart så var kvällens händelse det första som kom upp på tvn.
Vi kollade lite på det för att se vad dom sa.
"Kristen, Robert Pattinsons nya tjej lever livet som kändis redan nu. Hennes ex Michael berättade tidigare för oss att hon sagt att hon ville ha tillbaka honom, men att han självklart inte ville ha henne tillbaka efter det hon gjort mot mig när vi gjorde slut".
Jag kunde inte få fram några ord jag bara satt och stirrade på tvn. Hur kunde han göra så mot mig.
- Jävla IDIOT!! det jävla äcklet var ju förfan otrogen mot mig, vad fan är hans problem!! Ropade jag helt plötsligt, jag kunde inte stoppa mina tårar som rann ner för mina kinder.
Rob kramade om mig och sa att det var lungt nu. Han hade stängt av tvn.
- Men seriöst, folk ser väll ändå att jag försöker ta mig loss från honom på bilden. Snyftade jag fram.
- Pressen gör allt för att förstöra andras liv, tro mig. Jag vet iallafall sanningen och det är väll viktigast? Frågade han mig.
- Ja, tack för att du är så förstående. Sa jag och Rob pussade mig på pannan.
Jag somnade lutandes mot Rob i soffan medans han drog sin hand genom mitt hår.

Dagen efter vaknade jag ensam i Robs säng. Han måste ha burit in mig hit när jag sovit.
Jag satte mig nyvaket på sängkanten. Jag hade en vit skjorta på mig och mina ben var bara. Jag drog mig upp ur sängen och gick ner till köket för att se vart Rob var.
Där var han, han stod i sina underkläder och stekte ägg, han hade inte hört mig komma, så jag gick fram till honom och ställde mig bredvid.
- Sovit gott? Frågade han och vände ig mot mig för att pussa mig på kinden samtidigt som han höll på med frukosten.
Jag nickade och log.

Jag gick bort till skåpet med tallrikar och började duka fram för frukosten.
När allt var klart satte vi oss vid bordet för att äta. Jag kollade mig runt om i rummet och min blick fastnade på en tavla som jag aldrig sett tidigare.
- Är det där du? Frågade jag med munnen full med mat. Bilden föreställde en liten ljushårig kille och en blond ung,vacker kvinna.
- Haha ah, det är jag och min mamma för länge sen. Svarade han när jag hade gått fram till fotot.
- Guud vad söt du va. Sa jag och skrattade.
- Ja, det var man ju då. Sa han och skrattade.
- Haha, men det är du ju iför sig nu också. Sa jag och kramade om honom.

Han började skratta samtidigt som han pussade mig.

- Vad ska du göra idag. Frågade Rob mig när vi satt oss ner vid bordet igen.
- Har ingen aning.
- Har du lust att träffa mina föräldrar? Frågade han.
- Hehe, ja det skulle jag vilja. Svarade jag lite nervöst.

Vi dukade undan på bordet och gick sen upp för att byta om. Jag visste inte riktigt vad jag skulle ta på mig när jag skulle träffa dom för första gången. Men jag såg att Rob bara tog på sig ett pat jeans och en t-shirt så jag gjorde desamma, fast istället för slitna jenas som jag oftast brukar bära valde jag ett par hela.
Jag sminkade mig lite lätt och borstade igenom håret.





Kommentarer
Postat av: Alexandra

Mer<3

2011-03-28 @ 00:11:56
URL: http://www.nogg.se/twilightdreams
Postat av: vicki

as bra :D:D <33

2011-03-28 @ 17:02:50
URL: http://ttwilights.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

jätte bra faktiskt, längtar efter mer (: <3

2011-03-28 @ 17:08:41
URL: http://ericacatherine.blogg.se/
Postat av: Mattiz

Super bra! I just wont more! :)

2011-03-29 @ 15:55:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback