Kapitel 9 - Long time ago

Vi svängde in på parkeringen hemma hos mig och vi klev ut. Rob följde mig till dörren och våra läppar fördes närmare varandra, vi kysstes hej då och så gick jag in, jag lutade mig mot dörren när jag stängt igen den och gled sakna ner för den. Jag satt där ett tag på golvet vid dörren.
___________________________________________________________________

Mamma kom nerrusande från trappan mitt emot dörren.
- Vart har du varit, vet du hur oroliga vi varit, du kunde ju hört av dig! skvalvade hon fram.
Jag kunde inte hålla mig för skratt och hon började också skratta när hon upptäckte hur hon lät.
- Varför sitter du här? började hon istället.
- Ärligt talat så vet jag inte, svarade jag med ett skratt.
- Aha ah du är ju över 18 så du får göra som du vill, släcker du när du går och lägger dig?
- haha ah jag fixar det, svarade jag.

Mamma vände sig om och gick upp för trappan, jag hörde när deras sovrumsdörr stängdes igen.
Jag reste mig skakigt upp, mina knän var knäsvaga, jag skakade när jag gick in i vardagsrummet. Det ända jag kunde tänka på var hur mjuka Robs läppar var och hans vackra ögon. Bilden av honom kom tillbaka då vi hade tittat rakt in i varandras ögon, jag fick en rusande känsla genom hela min kropp.

Jag tog fjärrkontrollen och drog upp benen mot min kropp. Jag satte på tvn, jag zappade igenom kanalerna men stannade då jag såg att "Remember me" spelades på tv1000.
Jag kollade på filmen, men det kändes som om allt bara hade varit en dröm, att jag kysst snyggingen på skärmen måste vara ett skämt, det käns så ologiskt att en som jag, en helt vanlig tjej från Los Angeles har fått sin högsta önskan igenom.
När filmen var slut, så gick jag och släckte lyset i hallen, jag gick sen tillbaka och la mig i soffan och drog en filt över mig. Jag kollade lite på filmen som visades, det var någon gammal film om någon tjej som skulle gifta sig, som jag sätt säkert tusen gånger.
Jag somnade nästan direkt, filmen var ingen höjdare.

Nästa morgon vaknade jag av att mamma kom nerusande och ropade på mig. Jag kollad epå min mobil hur mycket klockan var, 07:40.
3 meddelanden och 2 missade samtal. Samtalen var från Nikki, även ett sms var från henne.
"Hej Kris, vart är du?" kl: 03:37.
Jag svarade på smset och undrade varför hon undrat vart jag varit mitt i natten.
De andra två smsen var från Rob!
"Kan jag hämta dig efter skolan? XOXO Rob"
"Juste, när slutar du? :) haha XX Rob"

Jag log medans jag svarade;
"Jag slutar 13:20 :) XOXO Kris"

Jag rusade upp och tvättade av ansiktet, sen gick jag in i mitt rum och bytte om. Sen ropade jag hej då till mamma och pappa och gick ner till bussen.
Jag ringde Nikki medans jag satt på bussen.
- Hallå det är Nikki!
- Hej, det är Kristen.
- Ah hej
- Vad menade du med smset, eller varför undrade du det mitt i natten?
- Neh bara undrade..
- haha okej, när kommer du till skolan?
- Är snart framme, men du vi ses där är skit stressig, kram
- okej kram

Jag såg Nikki genom fönstret, så jag gick och mötte henne, jag hade så mycket att berätta för henne.
Vi kramade varandra hej.
Jag berättade allt för henne om mig och Rob och allt som hänt, hon var jätte glad för min skull. Hon berätta även för mig att hon träffat en.
Vi babblade om en massa saker hela dagen, det märktes att vi inte träffats på länge. Vi bestämde att vi måste hitta på något i helgen.
Efter skolan gick vi mot parkeringen och Nikki fortsatte gå medans jag stannade.
Jag kollade på mobilen, men jag hade inte fått något sms och jag undrade vart han var. Jag började fundera på vart han stod, han kanske bara inte ville ställa sig mitt bland allt folk, så jag gick bort mot en vändplats och ringde honom.

http://tonicgossip.com/wp-content/kristen-stewart-nikki-reed.jpeg



Kommentarer
Postat av: Alexandra

Mer, jätte bra! ;D

2011-02-21 @ 22:00:27
URL: http://www.nogg.se/twilightdreams

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback