Kapitel 13 - Preparation

Det är inte varje dag jag hör någon säga att den älskar mig och det här var inte vem som helst, han var så speciell.
Vi somnade bredvid varandra och han höll om mig, jag kände mig så trygg i hans närvaro.
___________________________________________________________________________

När jag vaknade nästa morgon låg Rob och drog sina fingrar längst min ryggrad. Jag öppnade ögonen och log mot honom.
- God morgon sömntuta, sa han och böjde sig närmare mig för att kyssa mig.
Vi båda satte oss upp i sängen med täcket över oss och Rob satte på tv.n.

*Pling*
Det var Rob som fick ett sms. Han läste det och svarade snabbt på det.
- Vem var det? frågade jag nyfiket.
- Det var min manager, han sa att jag hade fått en inbjudan till "Virgin Media Movie Awards". Svarade han och log.
- Okej, ska du gå?
- Ja jag måste, jag är nominerad i en kategori, svarade han och blinkade med ena ögat.
- Vill du följa med? Frågade han innan jag hunnit svara på det tidigare han sagt.
- Men folk vet ju inget om oss och vill du komma ut med det? Sa jag förvånat.
- Dom kommer få reda på det förr eller senare, så det kan lika gärna bli nu. Svarade han och skrattade.
- Självklart vill jag med, men jag har inget att ha på mig. Det blir lite pinsamt att komma dit i mina kläder och gå runt med alla vackra kändisar.
- Vi fixar det, jag måste också köpa nya kläder, sa han och steg upp ur sängen med ena täcket runt sig.


Jag satt kvar i sängen lite halft chockad samtidigt som jag var nervös. Rob kom in med en t-shirt och ett par mjukisbyxor och gav dom till mig. Jag tog täcket runt min kropp och gick upp för att klä på mig kläderna.
Robert gick ner och jag gick in i badrummet för att fixa till mig lite.
När jag var klar satte jag mig i hans säng och efter ett tag kom Rob upp med en bricka med frukost på. Vi gick in i vardagsrummet för att äta den.

Robs telefon ringde och han gick bort till den för att svara.
- Är du klar? Ropade han till mig efter ett tag från hallen.
- Ah det är jag. Svarade jag och gick mot honom.
- Det väntar en bil utanför som ska skjutsa oss till affären.
- Okej, men kan jag verkligen gå ut med dom här kläderna? Frågade jag osäkert.
- Jadå, det kommer bara vara vi där. Svarade han.

Vi gick ut och satte oss i bilen och började åka in till en del av staden där jag aldrig varit tidigare.
När vi var framme var vi tvungna att småspringa in till affären så att ingen paparazzi skulle se oss.
Jag blev helt chockad när jag kom in och såg hur stor affären var. Det hängde massor av klänningar indelade i de olika designernas namn runt om i hela affären.
- Hej Robert! Ropade en tjej i ungefär min ålder som nu gick mot honom.
- Hej Candice. Svarade Rob och dom båda gav varandra en kindpuss.
- Det här är Kristen. Sa Rob och presenterade oss för varandra.
Det kändes väldigt pinsamt att jag såg ut som jag gjorde, eftersom tjejen i affären var lång och smal och bar en dyr klänning och uppiffad i övrigt också.
- Vi skulle behöva en klänning till Kristen och jag behöver en kostym. Sa Rob till Candice.
- Okej det ska vi fixa. Svarade hon och kollade snett på mig.
Hon ropade på två andra. Rob gick iväg med den ena för att fixa en kostym och jag gick med den andra för att fixa en klänning.

Damen som skulle hjälpa mig sa åt mig att ta av mig till underkläder och sen började hon mäta min kropp åt alla håll och kanter, det kändes lite obehagligt eftersom jag inte var van med det.
Hon gick iväg utan att säga något och efter ett tag kom hon tillbaka med en mängd olika klänningar. Hon hängde upp dom bredvid varandra så att jag skulle se dom och hon talade om vem designaren var åt alla olika klänningar, men jag fattade ingenting, eftersom jag inte hade någon aning om vem som var vem. Jag stod bara och nickade och log mot henne.
Jag fick testa alla klänningar innan hon plockade bort några, till slut fanns det bara två kvar som hon tyckte satt bäst på mig, den ena var en lång ljuslila klänning från Mila Kunit och den andra var en vit kort, tajtare klänning från Elie Saab.
Damen försvann igen utan att säga något och jag stod där och stirrade i mina underkläder och visste inte vad jag skulle göra. Det var inte precis den bekvämaste platsen att stå på, mellan tre speglar nästan naken.
Damen kom tillbaka igen och valde den vita klänningen åt mig. Hon sa åt mig att ta på den igen och jag gjorde som hon sa, sen kom hon in med tre olika par klackskor, vilket inte kändes så bra, det är inget jag vanligen brukar gå runt i.

Hon gav ena skoparet till mig och jag tog på mig dom, hon backade och sen nickade hon och ställde undan de andra två skoparen.
Hon började nu sätta nålar i klänningen och sa sen åt mig att ta av mig den igen. Fast den här gången fick jag ta på mig mina tidigare kläder.
Hon sa åt mig att vi var klara för idag och att hon kommer med klänningen hem till Robert senare. Jag satte mig på en bänk i affären för att vänta på att Rob skulle bli klar.
När han kom ut gick han fram till mig.
- Gick det bra? Frågade han och pussade mig på pannan.
- Jadå. Svarade jag och log.
Han tog mig runt midjan och så sprang vi till bilen. Vi åkte vidare till en frisörsalong för att fixa håret och sminket.

Medans mitt hår blev fixat av en professionell stylist så skickade jag ett sms till mamma.
"Kommer hem i natt nån gång, ska bort. xx Kris."
Jag orkade inte säga vart jag skulle eftersom hon ändå inte skulle tro på mig.
*Pling*
"Okej, bra att du säger till. puss." Fick jag som svar.

När både jag och Rob var klar fixade satte vi oss i bilen och åkte hem igen.
När vi hade varit hemma ett tag så kom våra kläder. Jag tog på mig min klänning inne på badrummet och Rob gjorde det i sitt rum.
Jag stod länge och kollade mig i spegeln, jag hade aldrig sett mig så här uppklädd tidigare och för en gångs skull så kände jag mig faktiskt vacker.
Jag provade gå lite med klackarna innan jag gick ut, det gick bättre än vad jag trott att det skulle gå.
Rob hade redan gått ner när jag kom ut från badrummet, så jag gick ner för trappan. Rob stod och väntade på mig precis i slutet av trappan, han kollade med stora ögon på mig.
- Gud vad vacker du är. Sa han och log stort.
- Hehe, tack, du är också väldigt stilig. Sa jag och kramade om honom. Han tog min hand och sen gick vi ut mot limousinen som stod parkerat precis utanför huset.






Kommentarer
Postat av: Alexandra

Jätte bra!

Mer <33

2011-03-02 @ 20:28:52
URL: http://www.nogg.se/twilightdreams
Postat av: erica

Tack! Det var jätte roligt att läsa (;

Längtar tll nästa <3

2011-03-03 @ 23:23:09
URL: http://ericacatherine.blogg.se/
Postat av: Vicki

AS bra!!

Längtar till nästa :D:D

// Vicki

2011-03-04 @ 06:43:35
URL: http://ttwilights.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback