Kapitel 1 - A broken heart

Jag vaknade av att klockan ringde. Jag krälade mig ur sängen och fram till spegeln som hängde på den vita väggen, jag stod där ett tag och bara stirrade. Mina smala ben såg gråa ut i ljuset, sminket från gårdagen var utsmetat i hela ansiktet och mascaran hade torkat efter mina tårar.
Michael hade inte hört av sig, jag ville inte tro på det jag såg inatt, det kunde inte vara sant. Killen jag älskade med en av mina bästa vänner, hur kunde dom.. Jag kunde inte tänka mig något sådant hemskt, senast i fredags sa han att han älskade mig.

Jag visste inte vad jag skulle göra nu, jag orkade inte gå till skolan även fast terminens viktigaste prov var idag. Jag skulle inte kunna koncentrera mig så det kändes bara onödigt.
Jag gick tillbaka till sängen och kollad ut genom det stora fönstret. Molnen på himlen formade sig efter mina tankar. Jag föll i en djup sömn och drömde om Michael, hur bra vi hade haft det. Jag var lycklig och älskad, just då kändes det som om inget kunde förstöra det vi hade.
Men drömmen ledde till hemska saker, min då bästa vän kom fram till
Michael och började kyssa honom, jag stod där helt förstummad.
Michael svarade hennes kyssar så som han en gång gjort med mina.
De lyckliga minnena tynade bort och jag fördes ifrån de kyssande paret.
Bilden suddades ut och jag öppnade ögonen. Solen lös rakt in på mig, jag vände på mig och satte mig upp i sängen.

Dagen fortsatte gå, men för mig hade tiden stannat.

Det knackade på dörren och jag hörde en dov röst som frågade hur jag mådde. Det var min far, han var alltid så förstående, jag lyckades inte dölja min sorg i rösten, han hörde det och kom in i mitt rum, han satte sig på sängkanten bredvid mig.

Jag kunde vanligtvis prata om allt med honom, men nu kändes det för svårt. Men han gissade rätt på första försöket, han kände mig alltför väl. Ibland kan det vara jobbigt, men den här gången var det bra, så att slappa jag berätta för honom.

Jag gick till badrummet och tog en dusch, hämtade en gammal barnslig film som jag kollat på när jag var liten, sen la jag mig och kollade på den. Jag somnade till filmen och inatt drömde jag inte om "killen".





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback